Úžitkové štvorkolky sú väčšie, robusnejšie, vyššie a ťažšie. Sú vhodné do náročnejších podmienok ako sportove. V tejto triede je väčšinou možnosť pripojenia náhonu prednej nápravy (4x4) čo využijete v ťažkom teréne (blato, sneh ...) alebo ak si dokúpite snežné pásy, kde je pohon 4x4 podmienkou. Niektoré štvorkolky tejto triedy ešte majú možnosť uzamknúť predný diferenciál (DIFF LOCK), čím sa z týchto štvorkoliek stáva „traktor“, nakoľko každé zo štyroch kolies je pohánané. Úžitkové štvorkolky majú viac objemových tried, 300 cmm, 500 cmm a s objemom 600, 700 a 800 cmm. Niektoré štvorkolky majú karburátory u iných je to vstrekovanie. Pri nižších kubatúrach treba rátať s miernou dýchavičnosťou strojov ktorá je spôsobená vyššou váhou oproti športkám, pri najvyšších kubatúrach je výkonu na rozdávanie. V drvivej väčšine sú úžitkové štvorkolky pohánané variátorom čo je pri práci v teréne neoceniteľné. Väčšina uzitkovych štvorkoliek je pohánaná kardanom.